Η Άποψη της Αγίας Γραφής Πότε Γεννήθηκε ο Ιησούς;

«Η ΑΚΡΙΒΗΣ ημερομηνία της γέννησης του Χριστού δεν είναι γνωστή», λέει η Εγκυκλοπαίδεια της Πρώτης Χριστιανοσύνης (Encyclopedia of Early Christianity). Εντούτοις, εκατομμύρια καθ’ ομολογία Χριστιανοί σε όλη την υφήλιο γιορτάζουν τη γέννηση του Ιησού στις 25 Δεκεμβρίου. Αυτή η ημερομηνία, ωστόσο, δεν εμφανίζεται πουθενά στην Αγία Γραφή. Γεννήθηκε πράγματι ο Ιησούς το μήνα Δεκέμβριο;

Αν και η Γραφή δεν αναφέρει συγκεκριμένη ημερομηνία γέννησης του Ιησού, παρέχει στοιχεία που αποδεικνύουν ότι δεν γεννήθηκε το Δεκέμβριο. Επιπλέον, από εξωβιβλικές πηγές μπορούμε να μάθουμε γιατί θεσπίστηκε η 25η Δεκεμβρίου ως η ημερομηνία εορτασμού της γέννησής του.

Γιατί Δεν Γεννήθηκε το Δεκέμβριο;

Ο Ιησούς γεννήθηκε στην πόλη Βηθλεέμ της Ιουδαίας. Το Ευαγγέλιο του Λουκά αναφέρει: «Στην ίδια εκείνη περιοχή υπήρχαν επίσης ποιμένες που έμεναν στο ύπαιθρο και φύλαγαν με βάρδιες τα ποίμνιά τους τη νύχτα». (Λουκάς 2:4‐8) Αυτό δεν ήταν ασυνήθιστο. «Τα ποίμνια παρέμεναν κατά το μεγαλύτερο μέρος του έτους στο ύπαιθρο», αναφέρει το βιβλίο Καθημερινή Ζωή στην Εποχή του Ιησού (Daily Life in the Time of Jesus). Θα βρίσκονταν, όμως, οι ποιμένες έξω μαζί με τα ποίμνιά τους μια κρύα νύχτα του Δεκεμβρίου; Το ίδιο βιβλίο αναφέρει: «[Τα ποίμνια] περνούσαν το χειμώνα σε καλυμμένους χώρους. Από αυτό και μόνο μπορεί να φανεί ότι η παραδοσιακή ημερομηνία για τα Χριστούγεννα, στο καταχείμωνο, είναι απίθανο να είναι σωστή, αφού το Ευαγγέλιο λέει ότι οι ποιμένες βρίσκονταν στους αγρούς».

Αυτό το συμπέρασμα ενισχύεται και από μια άλλη λεπτομέρεια της αφήγησης του Ευαγγελίου του Λουκά: «Εκείνες . . . τις ημέρες βγήκε διάταγμα από τον Καίσαρα Αύγουστο να απογραφεί όλη η κατοικημένη γη· (αυτή η πρώτη απογραφή έγινε όταν κυβερνήτης της Συρίας ήταν ο Κυρήνιος·) και όλοι πήγαιναν να απογραφούν, ο καθένας στη δική του πόλη».—Λουκάς 2:1‐3.

Ο Αύγουστος διέταξε προφανώς να γίνει αυτή η απογραφή για να καταμετρηθεί ο πληθυσμός και να συλλεχθούν πληροφορίες για φορολογικούς και στρατολογικούς σκοπούς. Υπακούοντας στην εντολή, η Μαρία, αν και ετοιμόγεννη, συνόδευσε το σύζυγό της τον Ιωσήφ στο ταξίδι των 150 περίπου χιλιομέτρων από τη Ναζαρέτ στη Βηθλεέμ. Σκεφτείτε τώρα το εξής: Φαίνεται άραγε λογικό από μέρους του Αυγούστου—ενός ηγεμόνα ο οποίος σπάνια αναμειγνυόταν στο έργο των τοπικών κυβερνήσεων—να απαίτησε από έναν λαό ο οποίος είχε ήδη τη διάθεση να επαναστατήσει να κάνει ένα τόσο μακρινό ταξίδι μέσα στο χειμώνα;

Αξίζει να σημειωθεί ότι οι περισσότεροι ιστορικοί και Βιβλικοί λόγιοι απορρίπτουν την 25η Δεκεμβρίου ως ημερομηνία γέννησης του Ιησού. Αναμφίβολα θα βρείτε σχετικές πληροφορίες σε κάποια εγκυκλοπαίδεια στην οποία έχετε πρόσβαση. Η Καθολική Εγκυκλοπαίδεια του Κυριακάτικου Επισκέπτη Μας (Our Sunday Visitor’s Catholic Encyclopedia) δηλώνει: «Κατά γενική παραδοχή, ο Ιησούς δεν γεννήθηκε στις 25 Δεκεμβρίου».

Γιατί Επιλέχθηκε η 25η Δεκεμβρίου

Εκατοντάδες χρόνια μετά το θάνατο του Ιησού, επιλέχθηκε η 25η Δεκεμβρίου ως η ημερομηνία γέννησής του. Γιατί; Πολλοί ιστορικοί πιστεύουν ότι η περίοδος του έτους που ταυτίστηκε με την εποχή των Χριστουγέννων ήταν στην πραγματικότητα μια περίοδος κατά την οποία λάβαιναν χώρα ειδωλολατρικές γιορτές.

Λόγου χάρη, η εγκυκλοπαίδεια Πάπυρος Λαρούς Μπριτάνικα δηλώνει: «Η καθιέρωση της νέας ημερομηνίας [25 Δεκεμβρίου] συνδέεται με τον εορτασμό από τους ειδωλολάτρες της Ρώμης της εορτής της γέννησης του ανίκητου Ηλίου (natalis Solis invicti)».

Η Μεγάλη Αμερικανική Εγκυκλοπαίδεια μας πληροφορεί: «Κατά τον 5ον αιώνα η Δυτική Εκκλησία διέταξεν όπως η εορτή τελήται κατά την ημέραν των Μιθραϊκών τελετουργιών της γεννήσεως του ηλίου και κατά το τέλος των Σατουρναλίων, δεδομένου ότι δεν ήτο γνωστή η ημέρα της γεννήσεως του Χριστού. Μεταξύ των γερμανικών και κελτικών φυλών το χειμερινόν ηλιοστάσιον εθεωρείτο ως σημαντικόν σημείον του έτους, προς εορτασμόν δε της “επιστροφής” του ηλίου είχον εορτήν καλουμένην γιουλ (yule), ήτις, όπως και άλλαι ειδωλολατρικαί εορταί, προσηρμόσθη προς τα Χριστούγεννα». Τέτοιες γιορτές περιλάμβαναν συνήθως έκλυτη συμπεριφορά, καθώς οι συμμετέχοντες επιδίδονταν σε αχαλίνωτο και ξέφρενο ξεφάντωμα. Είναι ενδιαφέρον ότι αυτή η συμπεριφορά χαρακτηρίζει και πολλούς χριστουγεννιάτικους εορτασμούς σήμερα.

Πώς Μπορούμε να Τιμούμε τον Χριστό

Μερικοί πιστεύουν ότι, άσχετα από το ποια είναι η πραγματική ημερομηνία γέννησης του Ιησού, οι Χριστιανοί θα πρέπει να γιορτάζουν αυτή τη γέννηση. Κατά την άποψή τους, όταν αυτός ο εορτασμός τηρείται με αξιοπρεπή τρόπο, αποτελεί κατάλληλη έκφραση τιμής προς τον Χριστό.

Η γέννηση του Ιησού αποτελεί όντως σημαντικό γεγονός στη Βιβλική αφήγηση. Η Γραφή λέει πως, όταν γεννήθηκε ο Ιησούς, πλήθος αγγέλων εμφανίστηκε ξαφνικά και ξέσπασε σε χαρούμενες εκφράσεις αίνου προς τον Θεό, λέγοντας: «Δόξα στον Θεό εκεί πάνω στα ύψη, και πάνω στη γη ειρήνη ανάμεσα σε ανθρώπους καλής θέλησης». (Λουκάς 2:13, 14) Ωστόσο, είναι αξιοσημείωτο ότι πουθενά στη Γραφή δεν γίνεται η παραμικρή νύξη ότι θα πρέπει να γιορτάζεται η ημέρα γέννησης του Ιησού. Σε αντιδιαστολή με αυτό, υπάρχει συγκεκριμένη εντολή για την τήρηση της ανάμνησης του θανάτου του, πράγμα που κάνουν οι Μάρτυρες του Ιεχωβά μία φορά το χρόνο. (Λουκάς 22:19) Αυτός είναι ένας τρόπος για να τιμούμε τον Ιησού.

Την τελευταία νύχτα της ανθρώπινης ζωής του, ο Ιησούς είπε: «Εσείς είστε φίλοι μου αν εκτελείτε τις εντολές που σας δίνω». (Ιωάννης 15:14) Επίσης είπε: «Αν με αγαπάτε, θα τηρείτε τις εντολές μου». (Ιωάννης 14:15) Είναι σαφές ότι δεν υπάρχει καλύτερος τρόπος για να τιμούμε τον Ιησού Χριστό από το να μάθουμε τις διδασκαλίες του και να τις ακολουθούμε.

http://wol.jw.org/el/wol/d/r11/lp-g/102008441

Πότε αλήθεια γεννήθηκε ο Ιησούς Χριστός; Το έτος Μηδέν, ή το κάποια άλλη χρονιά, όπως π.χ. το 4 π.Χ; Αν λάβουμε υπ΄ όψιν την ιστορία και την Αστρονομία, τότε αγόμεθα στο συμπέρασμα οτι ο Κύριός μας γεννήθηκε το ετος 4 π.Χ. Το απέδειξε αξ άλλου και ο διαπρεπής αστρονόμος Κων. Χασάπης, ο οποίος απέδειξε μάλιστα οτι το αστρο της Βηθλεέμ ήταν αληθινό.

Ας δούμε όμως γιατί πρέπει να πούμε οτι ο χρόνος γεννήσεως του Χριστού δεν προσδιορίζεται με σαφήνεια και ακρίβεια σε κανένα απο τα Ιερά Ευαγγέλια. Ακριβώς αυτη την παράλειψη χρειάζεται να ερευνήσουμε.

Η Διονυσιακή χρονολογία που καθιερώθηκε το 533 μ.Χ. για τους επιστήμονες είναι λανθασμένη, γιατί ο Διονύσιος ο Μικρός θεώρησε ως έτος γεννήσεως του Ιησού το 574 απο κτίσεως Ρώμης. Στην πραγματικότητα όμως το έτος αυτό είναι το 750 απο κτίσεως Ρώμης, δηλαδή το ετος 4 π.Χ. Και αυτό γίνεται φανερό απο δύο γεγονότα:

α) Ο Οκταβιανός, στο 28ο έτος της ηγεμονίας του οποίου γεννήθηκε ο Ιησούς, είχε γίνει ύπατος και μοναδικός κύριος του ρωμαϊκού κράτους το 723 απο κτίσεως Ρώμης, δηλαδή το 31 π.Χ. Αργότερα μάλιστα , το 727, δηλαδή το 27 π.Χ. ονομάστηκε και “Αύγουστος”.

β) Σύμφωνα με τον ευαγγελιστή Ματθαίο, ο Ιησούς γεννήθηκε “εν ημέραις Ηρώδου του βασιλέως” ( Ματθ. 2.1). Είναι όμως γνωστό απο τον ιστορικό Ιώσηπο οτι ο Ηρώδης ο Μέγας πέθανε το ςτος 750 απο κτίσεως Ρώμης δηλαδή το έτος 4 π.Χ. σύμφωνα με τις αστρονομικές μετρήσεις σημειώθηκε στις 11 Απριλίου, γιατί εορτάζετο την πρώτη εαρινή πανσέληνο.

Ο Ιώσηπος αναφέρει ακόμα οτι λίγο πριν απο τον θάνατο του Ηρώδη έγινε μερική έκλειψη Σελήνης στις 13 Μαρτίου του 4 π.Χ. Άρα ο Ηρώδης πέθανε μεταξύ 13 Μαρτίου και 11 Απριλίου του 4 π.Χ. σύμφωνα με την Διονυσιακή χρονολογία.

Κατά τον ευαγγελιστή Μάρκο Λουκά ο Ιησούς γεννήθηκε “ εν ετει πεντεκαιδεκάτω της ηγεμονίας Τιβερίου Καίσαρος… Εγένετο ρήμα Θεού επί Ιωάννην … και ήλθεν εις πάσαν την περίχωρον το Ιορδάνου κηρύσσων βάπτισμα μετανοίας” ( Λουκά 3,1-3) “ Και Ιησού βαπτισθέντος… αυτός ήν Ιησούς ωσεί ετών τριάκοντα αρχόμενος ( ενν. του έργου του)” (Λουκά 3,23)

Την εξουσία, είναι γνωστό όμως οτι την ασκούσε ουσιαστικά ο Τιβέριος Κλαύδιος Νέρων σαν αυτοκράτορας, όχι απο το 767 απο κτίσεως Ρώμης (14 μ.Χ.) αλλά απο το 765 απο κτίσεως Ρώμης (12 μ.Χ.) όταν είχε υποκαταστήσει τον αυτοκράτορα Οκταβιανό. Μόνο λοιπόν εάν θεωρηθεί το έτος 765-766 απο κτήσεως Ρώμης (14-15 μ.Χ.) το πρώτο έτος της ηγεμονίας το Τιβερίου, τότε : α) 15ο έτος της ηγεμονίας του είναι είναι το 779-780 απο κ.Ρ. (26-27 μ.Χ.) και β) Επαληθεύεται η πληροφορία του Ματθαίου, οτι ο Ιησούς γεννήθηκε “εν ημέραις Ηρώδου” δηλαδή το 750 απο κ.Ρ. ( 4 π.Χ.).

Ας δούμε όμως τι λέει και ο ευαγγελιστής Ιωάννης. Οταν ο Ιησούς μετέβη στην Ιερουσαλήμ, το πρώτο Πάσχα του δημοσίου βίου του οι Ιουδαίοι του ζήτησαν σημείο οτι είναι ο Μεσσίας. Οπότε εκείνος απάντησε: “λύσατε τον ναόν τούτον και εν τρισίν ημέραις εγερώ αυτόν”. Και οι Ιουδαίοι του απάντησαν: “Τεσσαράκοντα και εξ έτεσιν ωκοδομήθη ο ναός ούτος και εν τρισίν ημέραις εγερείς αυτόν;”

Κατά τον Ιώσηπο όμως η ανοικοδόμηση του ναού άρχισε το 18ο έτος της βασιλείας του Ηρώδου του Μεγάλου 734-735 απο κτήσεως Ρώμης ( 20-19 π.Χ.). Επειδή λοιπόν οι Ιουδαίοι αναφέρθηκαν σε 46 συμπληρωμένα έτη απο της ανοικοδομήσεως του ναού, αυτό σημαίνει οτι το πρώτο Πάσχα μετά το 46ο έτος της ανοικοδομήσεως (27 μ.Χ.) είναι το 28 μ.Χ. Επομένως τα γεγονότα της ζωής και του έργου του Ιησού, όσα καλύπτουν το διάστημα απο της βαπτίσεως μέχρι του πρώτου Πάσχα (28 μ.Χ.) δεν είναι πολλά. Και το διάστημα αυτό δεν πρέπει να είναι μεγαλύτερο των 6 μηνών. Και η βάπτιση του Ιησού θα πρέπει να έγινε οχι νωρίτερα απο τον Οκτώβριο του έτους 780 απο κ.Ρ. ( 27 μ.Χ.) εφ΄ όσον το Πάσχα εορτάζετο στις αρχές Απριλίου.

Ο Ιησούς όμως ήταν περίπου 30 ετών όταν βαπτίσθηκε και άρα θα πρέπει να γεννήθηκε το έτος 750 απο κ. Ρ. Δηλαδή το 4.μ.Χ. Πρέπει να αναφερθεί οτι στο ευαγγέλιο του Λουκά γίνεται λόγος για την απογραφή κατά την οποία γεννήθηκε ο Ιησούς και η οποία “πρώτη εγένετο ηγεμονεύοντος της Συρίας Κυρηνίου. Άρα και σύμφωνα με τα νεώτερα αρχαιολογικά ευρήματα ο Κυρήνιος ήταν διοικητής της Συρίας το 4 μ.Χ.

Με το γεγονός όμως της γεννήσεως του Ιησού Χριστού είναι άρρηκτα συνδεδεμένος και ο αστέρας της Βηθλεέμ Οι έρευνες που έγιναν απο αστρονόμους, δείχνουν οτι και αυτό το περίεργο ουράνιο φαινόμενο δεν συνέβη το έτος μηδέν.